måndag 12 oktober 2009

Oktober rullar på..

Tiden går så fort nu förtiden tycker jag, känns som jag nyss blev 18 och snart är det dags att bli 19.. kommer ihåg vad stor man tyckte alla var som var 18, 20 år när man själv bara var 10.. jag känner mig inte stor, snart sitter man där som 30, 40 åring och känner sig gammal. Tänker tillbaka på tiden som ungdom. Men tiden går så fort . . . .

Förra veckan rullade på, träffade pappa. Fick lite gott från hans Tysklandsresa. :) I torsdags var det "dansfest" för årskurs 1-3 på estetdans. Mötte upp Johanna och Sofie, köpte pizza och gick till Arbis. Efter vi käkat var det dags för lekar. Charader som vi treor stod för var faktiskt det mest undehållaste. ;) Efter vi roat oss där gick vi några st och tog en öl på 55an, mycket trevlig kväll! I fredagskväll åkte jag till Kim en stund. Älskar hans lilla vovvar, saknar Milo något sjukt. Vi åkte och handlade lite mat sen åkte vi hem hit och lagade lite pasta o kyckling. Inte som i Turkiet dock.. :/ haha.
Lördagen började tidigt. Gick upp halv åtta för att hämta Johanna, Sophia och Sofie och åkte till Motala på en gymnasiemässa. Vi skulle visa upp Stay the Night igen, mindre roligt alltså.. var där hela förmiddagen sen efter vi fixat lite grejs och skjutsat folk hit o dit så hamna jag och Johanna hos henne till slut. Vi käka lite lasagne och drog sedan hem till mig för att fixa oss lite till kvällen. Eftersom jag var ensam hemma blev det lite förfest, vi var inte så många men det räckte! :) Gott och väl, haha.. Efter att ha förlorat matchen försökte vi få igång grabbarna iaf med ölspel och så vidare . . Öltorn var visst också underhållande, och blött. Vi gick till Platå, eller till kön iaf. När vi väl är framme märkar jag att jag glömt legget hemma. Förjävla arg och stressad knallade jag tillbaka hem i regnet och cyklade tillbaka till ågatan. Gick till Pitch och spenderade resten av kvällen där. Nice :)
Hemvägen var förmodligen det roligaste jag varit med om på länge. För mycket som hände för att orka rabbla men jävlar vad galet . . Haha.! Jag, Johanna, Sebbe och Olle gick hem hit för att efterfesta med vitlöksbröd och telefonsamtal. Slocknade i soffan med en sne nacke.

Söndagen var soft.. gick och käka på stan. Sen gick jag och Johanna hem hit och deckade framför tvn. Idag är det måndag och har för mycket i huvudet för att gå till skolan. Har städat hela lägenheten iaf och nu kollar jag på AFV. Blir att laga lite taco sen och kanske få besök, dansen är inställd idag.. på tisdagnatt kommer mamma och mats hem igen. Varit jätte skönt att vara själv faktiskt, längtar tills man har egen lya.


I veckan ska jag till skolan som vanligt, träffa pappa, jobba på lördag 8 - 18.15, efter det blir det bowling med brudarna. :) På söndag kommer alla syskon plus respektive på lunch. Det ska bli kul, var så länge sen. Elisabeth bara blir större o större.. :) härligt att se.



Om man skulle in i duschen då, bye bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar