onsdag 10 februari 2010

Balklänning

Tisdagen var en lååång tråkig skoldag. Vi har i princip bara dans mellan 8.15 - 17.00 förutom en timmas naturkunskap. Men fy så tråkigt det är att vara sjuk och bara sitta och kolla på hela tiden! Röven domnar gång på gång. Denna gång på improvisationen pratade vi dock betyg. Alltså slutresultatet som blev våran föreställning Is This It? med Michael Jackson musik. Jag är sjukt glad! Fick mitt första MVG, någonsin! Aldrig fått det betyget i något ämne förut så jag är jätte glad, och jätte nöjd! :)
Våran naturkunskapslärare hakade upp sig på lektionen.
Per H - Det tar ungefär tre fyra timmar. Tre fyra timmar. Tre fyra timmar..
Hillevi - Ursäkta hur många timmar sa du?
Alltså fyfan. Haha så jäkla kul. Alltid vill och måste man skratta med när man måste låta bli också.

På kvällenvar vi och såg på bio jag och Elof. Edge of Darkness. Den var bra faktiskt, lite långsam och svår i mellanåt men i slutet föll bitarna på plats.


Idag var vi lediga från skolan. Skönt! Träffade Sophia, Johanna och Sofie vid halv två för att träna lite på PAt. Blev klara med en koreografi så det är gött! Efter det gick jag och Johanna och kollade massa balklänningar. Och jag som hela tiden har tänkt att jag ska ha en lila klänning eftersom jag är lite lost på just lila - passade inte i det! Eller, det kändes inte sådär rätt som det ska göra. Så jag blev jätte förvirrad och visste inte vad för färg jag skulle fortsätta prova? Blått, rött, grönt. Nee de färgerna är inte jag! Vilken färg ÄR jag? Hittade iaf några lagom bra modeller, men inget kändes rätt. Så svårt allting ska vara. :P Silverblågrå var en färg de tyckte jag passade i men det är ju verkligen inget jag har tänkt. Känns lite tråkig men passar man i det blir det ju bra?! Annars kan det bli ljusrosa faktiskt. HJÄLP MIG!
En höjdpunkt var när Johanna halka på rumpan! :D

Ikväll har Petter försökt lära mig spela gitarr, igen. Lärt mig ett trolleritrick och spöat han i stress. I am king! Låg också i Alfons torkade bajs förut, mumsigt.

Fyndade en väska på Åhléns förut också. Ynka 50 kronor, tummen upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar