torsdag 20 maj 2010

3 år sen.

HUR varmt är det inte idag? Man får inte klaga, men det vore väldigt mycket skönare att ligga på en strand och kunna doppa sig än att dansadansadansadansadansa, gå på stan, dansadansadansa. Jesus amalia säger jag bara. Men jag klagar inte! :D
Efter sista repet någånsin, sista dans"lektionen" NÅGONSIN så gick vi till Saga och markerade lite placeringar osv. Nu är jag helt mör, ingen kraft. Denna föreställning är väldigt krävande fysiskt, men mycket rolig! :)

I början av detta projekt fick vi skriva ner om något vi varit med om, något möte, någon människa man kommit nära, någon man mött som varit otrevlig osv. Denna föreställning handlar om möten och Katarina ville ha lite inspiration. Jag skrev om när Jonas gick bort och vi, hans vänner och bekanta i Malmslätt, kom väldigt mycket närmare varandra. Vi fick starkare kontakt och känslor och stöttade varandra. Katta valde att använda min "historia" i en av danserna, jag själv tycker att den koreografin är så otroligt fin. Det känns lite skumt, känsligt osv men förhoppningsvis blir det jätte bra.

Ikväll ska jag till pappa en stund och senare träffa mina tjejor. Tror vi skulle fika eller något, trevlarns!

Tre år sen idag, tänker fortfarande på dig Jonas. Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar