onsdag 16 december 2009

Änder och eplepsianfall.

Idag hände det mig något som aldrig, verkligen aldrig brukar hända mig! Jag försov mig, jag har alltid varit en männsika som stört mig något så fruktansvärt på människor som snoozar på morgonen när jag bara försöker sova. Varför vakna tidigare än det behövs? Men nu, på sista tiden har jag blivit helt fast vid det. Hur skönt är det inte att somna om och bara sova nååågra minuter till. Man öppnar knappt ögonen när man klickar på mobilen, men idag måste jag ha klickat bort det helt. För vid halv tio vaknar jag av ett sms från mamma. Hon brukar heller aldrig smsa mig så tidigt på morgonen så det var väldigt tur det. Missade eosdanslektionen men det hade Tesse som tur överseende med eftersom jag är så duktig och aldrig varit borta förut. :)
Drog till svenskan iaf där det ändå inte hände så mycket. Fick lunch, julbord. SÅ fruktansvärt äckligt. Julmust blev det iaf, försöker gilla det.. men så gott är inte det heller. Sen satte vi oss och pluggade på religions provet, gjorde provet, och det kändes som det gick bra! Räknade ut om jag skulle kunna nå upp till godkändspoängen och ohja, utan problem. Tror jag. Det är bara att hoppas.. riktigt stolt över mig att jag gjorde det, tanken att skjuta upp det till efter jul fanns där men nej, jag gjorde det och det känns bra!

Efter religionen slutade vi, men eftersom 2orna skulle få info om valbara kurser eller vad det är skulle vi visa lite från våran musikal, två timmar senare. Mindre kul. Vi gick förbi butiken för Johanna ville ha bulle. Väl där inna så faller en tjej ner på golvet. Jag ser inget men hör bara världens dunk mot stenplattorna och ser då en tjej ligga där avsvimmad. Vidrigt! Johanna tyckte det sett ut som ett eplepsianfall och ja, jag har ingen aning. Hon började prata lite men mer hann vi itne med för själklart börjar någon skratta. :P inget att skoja om! Jag och Johanna gick hem hit, åt tacopaj, lyssnade på julmusik, Elvis och göttade oss. Tillbaka till skolan tog vi chansen och mata änderna lite, mådde lite dåligt efter vi kastat snöbollar på de strax innan. Och bröd, det uppskattades! :D Herregud, säkert trettio stycken som slogs om de små bitarna. När brödet väl var slut så kom två i fight. Haha så irriterande att jag inte fick det på film för det såg fruktansvärt kul ut! Haha.. knallade tillbaka till skolan. Sjöng lite och dansade sen gick vi hem. Nödvändigt och så :)


Nu ska jag in i duschen, ikväll ska jag och Seb laga mat. Får se vad vi hittar på, imorgon är det sovmorgon och DET är inte fel. Nästa termin är det tidiga mornar, vaaarje dag. Men nu ska vi inte tänka på det. Sista dagen imorgon sen är det looov.
Måste inflika att jag tycker det är jätte mysigt med all snö! Bara det inte blåser, christmasfeelings. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar