tisdag 29 december 2009

Ett år har gått.

Idag (28 dec) är det ett år sen vi flyttade hit till Hejdegården från Abisko. Och det känns faktiskt som det är runt ett år, inte som att vi bott här jättelänge eller att vi nyss flyttat. Jag trivs här, fem minuter från stan, skolan, resecentrum, Lickis, dansen. Det är lagom bra. :) Kan inte påstå att jag saknar Malmslätt. Klart jag saknar mina vänner och att ha nära till de. Men snart flyttar Linnéa (och Martin) också in mot centrum, Gottfridsberg och det ser jag fram emot. :)
För ett år sen låg jag i min säng och var jätte sjuk. Möblerna stod i o-ordning, det var oplockat och jag låg bara o frös, hostade, snuvade, nyste och hade ont i halsen. Skönt att man slipper vara sjuk detta nyår pepparpeppar.

Jag är så sjukt trött, vill bara lägga mig och sova men håller mig vaken för att det är tråkigt att sova. Ännu tråkigare att borsta tänderna så därför kan jag inte somna än heller, måste orka ta mig till badrummet. Gu så man får gnälla då.. fy. :P
Ska ta tag i det! Godnatt.

01.27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar