tisdag 8 december 2009

Måndagskväll.

Fast nu är det tisdag såg jag nu när jag kollade på klockan. Över halv ett och jag har fortfarande inte borstat tänderna. Sega människa!

Igårnatt när jag inte kunde sova började jag tänka och längta efter en utlandsresa. Började skriva lite i bloggen men självklart stängs datorn av och jag bara inte orkade börja om. Men iaf, att bara ligga i solen och steka vid ett hav med en god drink i handen. Åh så härligt ! Hittade lite bilder förut. Var i Turkiet 03 och några år innan det var vi på Cypern.
Strax innan vi gick in på den här resturangen hade en man som givetvis jobbade på stället stannat oss. Som det alltid går till utomlands. Han gick fram till oss och vänder sig till mamma och mig och frågar om någon delikaträtt och någon likör till det eller liknande. Sedan vänder han sig till Stina. - And for you, ICECREAM!
Haha det är ju sorgligt men ändå så kul. Stina är alltså två år äldre än mig men har ofta tagits som lillasystern. Nu ser hon faktiskt ut som sin ålder! Det var en väldigt mysig resa med mycket stek.


Turkiet höstlovet 03, fyllde 13 på den här resan. Det var också den perioden jag var mörkhårig, hemsk tid alltså. Citatet svartett kommer väl alltid följa efter mig av mina kära vänner.

Ikväll har jag fått tillbaka mitt otrolig sug efter fotboll också. Såg några som spelade det på tvn och det är ju så kul! Älskade varje gång vi hade det på idrotten, fick vinna åt laget lixom. ;)
Ne men slutade ju när jag var 12 år.. tonårslivet lockade för mycket. Det är väl ingenting jag ångrar så men är väldigt intresserad av att spela lite för skojs skull lixom. Har tjatat på några kompisar då och då att de ska med och skapa ett korplag med mig men har aldrig fått med mig någon. Ikväll kom förslaget upp igen och jag ser faktiskt ett ljus i tunneln! :D Hoppas det blir något, skulle bli jätte roligt isf.
Här är jag väl runt 7 år skulle jag tro, med MAIK-tröjan på, nummer 18 på ryggen och guldskon på foten som de kallade mig. Haha, det var en minnessvärd tid. :)
Nu på senare år har jag märkt att jag är vänsterfot, men det går lika bra det!

2 kommentarer: