torsdag 17 december 2009

snö snö snö, det slutar aldrig snöa. :)

När var det såhär mycket snö i Linköping sist, i Sverige? Får lite flashbacks från 94, 96(?).. när det var hur mycket som helst och skolan var inställd och man spenderade hela dagarna med pulka, snögubbar och skidor. Älskart, vill va barn igen. :)

Igår blev det hackelbackspotatis, fläskfile, tomatfetaostochrödlök-sallad, bearneisesås och vin till kvällsmat. Det var smaskens! Måste lära mig mer om matlagning känner jag, ligger efter något fruktansvärt. Har man en väldigt händig mamma som är en utsökt kock så, blir det lätt så. Får lära mig .. :) Det var iaf en väldigt trevlig kväll.

Idag hade vi lite betygsnack på religionen sen körde vi ett genomdrag med musikalen. Jag måste lära mig agera! Hur ska man tänka.? Vara en bitch, som ändå är lite osäker och trög. Ae, får fixa det där.
Ikväll ska hela klassen ut och kalasa. Hoppas det blir hela iaf, det är ju trots allt lov nu. Efterlängtat! Imorgon blir det dock liten avslutningsfika på Café M med mentor också.

Fredagkväll blir det förmodligen bowling med jobbet, får bli en tidig kväll. Ska jobba hela dagen på lördag. Inte jobbat på jätte länge nu så det ska bli skönt, med lite cash. Jobber igen på måndag, men lite jullov får man. :) På söndag ska iaf hela syskonskaran gå våran traditionella julklappsrunda. Det närmar siiig, som vanligt har jag inte kunnat låta bli och kika i tomtesäcken (ikeakassarna) och där hittade jag faktiskt ett rätt stort paket till mig. (a) Jag älskar julen! :) umgås med familjen, äta och dricka gott och få och ge bort massa paket. Myisgt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar