fredag 4 december 2009

Fredagsmys!

Torsdagen var en väldigt lång dag. Var på Saga Teatern 8.15, vi började repa, gå igenom ljus osv. När klockan närmade sig 12 kom nerverna smygandes och vi började fixa oss. Första föreställningen gick sådär, gjorde småfel då och då men det var ändå verkligen skitkul! Hade ju åkt på en herrejävlans förkylning helt plötsligt? Snoken slutade aldrig rinna, hemskt. Snöt mig så det gjorde ont, sniffade nässpray om och om igen.
Andra föreställningen gick betydligt bättre! Förutom!! Innan avslnutningsnumret är hela klassen med i slutet av Beat It, jag valde att ha skor då. Sedan ska vi byta om fort som fan och jag kände mig lite efter alla andra. Precis när jag ska börja kräla in på scenen märker jag att skorna fortfarande är på, som måste av! Introt håller på en bit till och jag förösker förgäves få av mig skorna men de varj u knutna så hårt. Försöker knnyta upp i stressen och slita av mig de, misslyckas. Koreografin börjar och jag är inte på scen, fan så arg jag blev. Lyckades ju smita in strax efter första delen men ja, tredje uppvisningen skippade jag skorna för säkehetsskull. :D
Mellan 15 och 18 försökte vi döda lite tid, gick och handlade mat. Café M har riktigt goda mackor! Irritera Sophia som ville sova, prata med polisen som trodde vi var strippor till Top Notch, sjunga, bli övertrött, sminka om sig and so on. Sedan var klockan 19 och det var dags för sista framträdandet med Is This It? ever! Lite tråkigt men vi gav gärnet. Det gick halvt åt helvete under They dont really care about us. Självklart snöt jag mig så mycket som möjligt och sprutade in så mycket nässpray som möjligt innan det var våran grupps tur. Näsan gav upp, och man får ju inte bli personlig på scen så jag kunde inte visa vad som höll på och hända! Ae, fick halvt näsblod och hela publiken äcklades väl antar jag. Men dansa fortsatte jag att göra och försökte sniffa upp så mycket som möjligt. Vad öppen jag är :P men det hände iaf och ungefär 200 pers såg det så! Förjävligt tråkigt men men .. Resten av föreställningen gick bra. Hade en jätte bra dag!


Helt slut när jag kom hem, men hoppade in i duschen iaf och åkte till Sebbe för att laga käk. Makarownz and meatballz.. Kollade How I Met Your Mother box och fnissade..
Ikväll vet jag inte vad jag ska hitta på. Väljer mellan ut och ta någon drink med Andy eller träffa Johanna eller bara vara hemma och mysa. Lisa ska sova här och hon är ju rätt så söt. :)

Lisa när vi firade hennes 6-årsdag i somras.


Tell me what to do!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar